"ENCIK, KALAU YOU NAK WIFE YOU MAKAN CEPAT, TOLONGLAH DIA"

Kisah ini dikongsikan oleh Puan Siti Khadijah yang menceritakan pengalamannya melihat kelakukan si suami yang tidak bertimbang rasa di AEON AU2, Setiawangsa. Semoga kisah ini dapat memberikan sedikit pengajaran kepada kita semua. Baca lagi

Fenomena sakit mata. Kesian betul tengok si isteri terkial-kial nak makan. Dah lah makanan isteri yang belikan dan bawa ke meja. Anak-anak bercerakau kat meja bapa buat dekkkk je. 

Isteri datang terkejar-kejar bawa makanan buat suami dan anak-anak. Lepas tu berkejar pulak beli air. Suami still buat dekkkkk je. Dah bawa air susun depan mata hubby terus makan tapi si isteri bahagikan makanan untuk anak-anak yang lebih kurang 6 tahun dan 4 tahun and ada baby mungkin dalam 7 bulan dalam stroller. 

Selesai untuk anak-anak ibu baru nak makan si kecil menangis. Ibu pun ambil dan dukung sambil makan. Hubby dah selesai makan kot nak tolong pegang anak dan monitor anak tapi sebaliknya ambil phone dan ngadap phone. Isteri terkial-kial makan. 15 minit berlalu dengar suami marah 'Apahal terkial kial makan? Lembablah awak ni'. 

Maaf aku memang tak sabar tengok benda macam ni and maaf kalau ko rasa malu tapi apa aku cakap memang betul.

Aku bangun dan pergi cakap kat mamat tu..."Encik kalau you nak wife you makan cepat you tolonglah dia pegang baby tu. Tolonglah tengokkan anak-anak yang makan berterabur ni, so cepatlah dia boleh makan. Bertimbangrasalah. Sorry saya tegur sebab saya tak boleh tengok."

Its me.....sorry....kredit

Post a Comment