Tempat Paling Menge-rikan Dan Menakutkan Di Jepun

Bunuh diri kelihatannya bukan pekara yang pelik di Jepun, kita sering mendengar tentang harakiri bu-nuh diri terhormat bagi orang Jepun. Seppuku / Harakiri (切腹) merupakan salah satu adat para samurai, terutama jeneral perang pada zaman Bakufu dengan merobek perut mereka dan mengeluarkan usus mereka agar dapat memulihkan nama mereka atas kegagalan ketika melaksanakan tugas dan / atau kesalahan untuk kepentingan rakyat.

Disebabkan gejala bun-uh diri di Jepun mungkin diilhamkan oleh pekara seperti itu bahkan di negeri Sakura ini terdapat sebuah tempat yang sering di gunakan oleh orang untuk mengakhiri hidupnya. Tempat tersebut berada di gunung Fujiyama yang cukup terkenal di ngara tersebut sebagai tempat yang sangat indah. Namun disebalik keindahan gunung ini ternyata menyimpan sebuah cerita gelap kehidupan, yaitu ada di salah satu bahagian dari gunung ini merupakan tempat yang paling sering digunakan untuk melakukan b-unuh diri

Nama tempat tersebut adalah hutan Aokigahara, atau disebut sebagai "Jukai" ertinya lautan pokok. Budaya Jepun memang cukup memberikan toleransi terhadap b-unuh diri. Kerana bu-nuh diri dianggap sebagai bentuk kesucian atau harga diri dan kehormatan.Tidak hairan kes bun-uh diri begitu banyak berlaku di Jepun.

Berikut inilah gambar hutan Aokigahara beserta rang-ka dan manusia dalam keadaan tergantung di pelbagai tempat di dalam hutan ini.












Post a Comment