2 LELAKI MAUT DAN SEORANG KANAK-KANAK KRITIKAL DISAMBAR PETIR DI BATU PAHAT

BATU PAHAT: Seorang kanak-kanak sekolah 9 tahun dan dua orang lelaki dewasa maut selepas dipanah petir dalam satu kejadian berlaku berhampiran Sekolah Kebangsaan Pematang Seri Rengas, Parit Karjan, Sri Medan di sini, tengah hari tadi.

Kejadian yang berlaku pada pukul 2.45 petang tadi ketika ramai waris sedang menunggu anak masing-masing keluar daris ekolah kerana waktu persekolahan tamat.

Menurut seorang saksi berkata mengenali seorang mangsa iaitu arwah Azam bin Wari yang datan untuk mengambil anaknya dan tiba-tiba selepas mengambil anaknya, beliau tersedengar satu bunyi guruh yang amat kuat dan ternampak Azam dan anaknya jatuh dari moto dan terbaring.

Seorang waris yang berada berhampiran mangsa juga terkena samabran petir itu.

Mereka dikerjarkan ke Pusat Kesihatan Sri Medan dan dua lelaki dewasa disahkan meniggal semasa rawatan manakala kanak-kanak terbabit kini mendapatkan rawatan di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) Batu Pahat.

Menurut pihak polis, mereka menrima panggilan orang awam sekitar pukul 3 petang mengatakan tiga orang penduduk dipanah petir dan teruse bergegas ke tempat kejadian.

"Dua mayat kini dibawa ke HSNI. Mayat dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarga untuk kebumi," katanya - Siakapkeli.my

Post a Comment