LINDA ONN TAMPIL PERJELAS ISU DIDENDA ATAS DAKWAAN FITNAH MAJALAH UJANG

Pada 21 Ogos lepas Mahkamah Tinggi Shah Alam telah memerintahkan penyampai radio Suria FM, Linda Onn dan stesen radio itu membayar ganti rugi RM50,000 kepada pemilik majalah humor, ‘Ujang’ berhubung dengan kenyataan fitnah dalam satu segmen pada Januari tahun lepas.

Menerusi Bernama kelmarin, Hakim See Mee Chun memerintahkan defendan Linda Onn dan pemilik stesen radio Suria FM membayar kos RM20,000 kepada Datuk Othman Yusof dan MOY Publications Sdn Bhd.
Ekoran dengan keputusan mahkamah tersebut, Linda Onn atau nama sebenarnya Rozlinda Onn memberi penjelasan situasi sebenar mengenai fitnah tersebut melalui akaun laman sosial Facebook dan Instagramnya.

Salam. Nak tanya kawan2 kat FB. Imagine ya. Bayangkan situasi ini – Seorang pembaca berita atau hos yang tugasnya membaca telah diberikan dan disediakan skrip oleh pihak penerbit untuk dibaca olehnya. Tugas beliau ialah membaca dan dalam keadaan rakaman atau siaran langsung, beliau tidak ada masa walau satu minit untuk cek skrip tu, buat homework, menyelidik mahupun mengubah skrip yg diterima. Ditakdirkan skrip itu ada ketidaksahihan cerita. Adakah pembaca berita/hos itu yang bersalah ?

Dalam pada itu, Linda Onn juga menjelaskan bahawa dia sangat berhati-hati dengan setiap kata-katanya apabila bertugas.SUMBER

Post a Comment