RESPON USTAZ SHAMSURI BERKENAAN ISU PENGGUNAAN MAKHLUK HALUS

Berikutan satu keping gambar keratan berita yang bertajuk "Penggunaan Makhluk Halus Mungkin Punca Malaysia Tewas" yang menjadi viral di media sosial, Ustaz Shamsuri Shafie tampil memberikan penjelasan mengenai perkara tersebut.

Ustaz Shamsuri Shafie di dalam satu penafian di Facebook berkata, artikel sebenarnya berkaitan dengan orang dulu-dulu yang menggunakan jampi serapah, mantera dan pendamping supaya menjadi kuat atau luar biasa.

"Assalamualaikum PENAFIAN~
Artikel sebenar berkaitan tentang orang dulu-dulu menggunakan jampi serapah,mentera dan pendamping supaya menjadi kuat atau luar biasa,dalam sesuatu pekerjaan atau permainan...", tulis beliau.

Selain itu, beliau juga turut membuat penafian pernah mengeluarkan kenyataan tentang "Penggunaan Makhluk Halus Punca Malaysia Tewas.

"Saya tidak pernah keluarkan stetment tentang "Penggunaan Makhluk Halus Punca Malaysia Tewas...wal hal kalah dan menang adalah adat dalam setiap perlawanan....media oh media tak pasal-pasal ambe kena..", kata beliau lagi.

Sebelum ini, viral di media sosial mengenai satu berita yang bertajuk "Penggunaan Makhluk Halus Mungkin Punca Malaysia Tewas, merujuk kepada kekalahan pasukan bola sepak Malaysia 10 - 0 dalam perlawanan menentang UAE baru-baru ini. - Siakapkeli.my

Post a Comment