LARIKAN DIRI LEPAS ISI MINYAK

Port Dickson: Seorang lelaki melarikan diri selepas mengisi petrol tanpa membuat bayaran di sebuah stesen minyak di Lukut, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 4.20 petang itu, lelaki terbabit yang memandu kereta Honda Civic berhenti di stesen minyak berkenaan dan ke kaunter meminta mengisi petrol RON97.

Sumber berkata, suspek enggan membuat bayaran kerana mendakwa mahu membuat isian penuh dan akan membuat bayaran sebaik selesai.
Malangnya, suspek melarikan diri sebaik selesai mengisi petrol berjumlah RM78.93.“Pekerja pam yang terkejut melihat tindakan suspek cuba mengejarnya dengan menunggang motosikal melalui Jalan Lukut menghala ke Seremban.

“Suspek yang menyedari diekori memecut laju menyebabkan pekerja terbabit gagal mengekori sebaik memasuki Lebuhraya Seremban-Port Dickson (SPDH).

“Pekerja pam itu berjaya mencatat nombor plat kenderaan suspek dan memaklumkan kejadian kepada majikannya sebelum tampil membuat laporan di Balai Polis Lukut untuk tindakan lanjut,” katanya.

Kejadian itu dikatakan berjaya dirakam pekerja terbabit sebelum dimuat naik ke laman sosial Facebook dan menjadi viral.

Metro Ahad mendapati, video berkenaan sudah ditonton lebih 9,000 pengguna Facebook dan dikongsi lebih 3,000 pengguna sehingga petang semalam, malah turut mendapat kritikan dan ada yang mempersoalkan tindakan juruwang stesen minyak itu yang membenarkan petrol diisi tanpa memberikan sejumlah wang terlebih dulu. lapor myMetro.Sumber

Post a Comment